Cviceni Navrh Algoritmu I
Seznam prikladu
Poznamka 1: priklady, ktere by jiz mely byt hotove, jsou oddeleny
od zbyvajicich vodorovnou carou
Poznamka 2: celou tuto stranku ve formatu HTML lze nalezt sbalenou
programem TAR na adrese
"http://www.fi.muni.cz/~kozubek/I002/I002.tar"
Poznamka 3: priklady inzerovane na prednasce a ve cvicenich
lze nalezt na adrese
"http://www.fi.muni.cz/~kozubek/I002/examples"
I) Dynamicke struktury
- fronta (unit)
- zasobnik (unit)
- zasobnik (aplikace):
prevod infixu do postfixu
- zasobnik (aplikace):
prevod postfixu do infixu
(+ vyhodnoceni aritmetickeho vyrazu)
- linearni seznam (unit)
- linearni seznam (aplikace):
frekvence vyskytu slov
- linearni seznam (aplikace):
Josefuv problem
- obousmerny linearni seznam (unit)
- obousmerny linearni seznam (aplikace): quicksort
II) Grafove algoritmy
- graf (unit): pomoci matice sousednosti
- graf (unit): pomoci pole(nebo seznamu) seznamu sousedu
- graf (aplikace): vstup a vystup grafu (klavesnice, obrazovka, ev. soubor na disku)
- graf (aplikace): hledani cesty v bludisti mezi dvema uzly
prohledavanim do hloubky
- graf (aplikace): hledani nejkratsi cesty mezi dvema uzly -
Dijkstruv algoritmus
- graf (aplikace): hledani vsech nejkratsich cest a vypocet matice souvislosti -
Floyd-Warshalluv algoritmus
- graf (aplikace): hledani vsech nejkratsich cest z
daneho vrcholu v neohodnocenem grafu pomoci
prohledavani do sirky
- graf (aplikace): hledani vsech nejkratsich cest z
daneho vrcholu pro ohodnoceny strom pomoci
prohledavani do hloubky
- graf (aplikace): problem
obchodniho cestujiciho -
heuristika (hladovy algoritmus)
- graf (aplikace): hledani
minimalni kostry grafu -
Primuv algoritmus
III) Rekurse versus iterace
-
Fibonacciho posloupnost, rekursivne a iterativne
-
Ackermannova funkce, vyuziti tabulky a vzorcu
- quicksort (viz take I/9), rekursivne a iterativne
- prohledavani stromu do hloubky, rekursivne a iterativne
IV) Vyhledavani
-
hashovani
-
binarni vyhledavaci stromy