Prohledavani do hloubky, anglicky Depth First Search (DFS), slouzi k prohledani orientovaneho ci neorientovaneho grafu pocinaje danym vrcholem. Slouzi predevsim jako zaklad k slozitejsim grafovym algoritmum (napriklad topologickemu trideni). Lze pouzit take k nalezeni cesty mezi dvema vrcholy, nikoliv ovsem nejkratsi! Jde vlastne o systematicke prochazeni vsech moznych cest grafem, tedy o algoritmus, ktery bychom pouzili v realnem zivote napriklad pri hledani cesty bludistem (treba vychodu z egyptske pyramidy), pro pocitacove zpracovani (kdy muzeme libovolne skakat z jednoho uzlu grafu do druheho) existuji vsak lepsi algoritmy (napriklad Dijkstruv algoritmus).
Algoritmus DFS:
Vstup: graf G a pocatecni uzel s
Poznamka 1: uvedenou iterativni verzi lze, samozrejme, jednoduse prepsat na rekurzivni bez pouziti zasobniku
Poznamka 2: pokud bychom zamenili zasobnik za frontu, dostali bychom prohledavani do sirky.
Poznamka 3: pokud bychom pracovali s ohodnocenym grafem a chteli urcit nejkratsi cesty z daneho uzlu, muzeme to udelat tak, ze si na zacatku zjistime pocty predchudcu u kazdeho vrcholu a budeme tento pocet zmensovat u kazdeho souseda aktivniho uzlu. Vzdalenost budeme upravovat stejne jako u Dijkstrova algoritmu a do zasobniku zaradime uzel vzdy az tehdy, kdyz pocet predchudcu klesne na nulu.