Informace o projektu
Posilování transverzálních kompetencí akademických pracovníků Fakulty informatiky MU
Kód projektu | FRVS1493/200 CEP CORDIS MU WEB INET MU |
---|---|
Doba řešení | 01.01.2008–31.12.2008 |
Stav | ukončený |
Investor | Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR |
Program | Fond rozvoje vysokých škol |
Řešitel za FI |
Anotace
Masarykova univerzita stejně jako Ministerstvo školství akcentuje v Dlouhodobém záměru rozvoje kromě jiných ukazatelů také profesní růst akademických pracovníků, jehož integrální součástí je rozvoj kompetencí k pedagogickému působení.
Cílem projektu je kvalifikovaně posílit přípravu akademických pracovníků fakulty v oblasti tzv. transverzálních kompetencí (označovaných také jako "generic skills and attitudes" a zahrnujících mj. efektivní komunikaci, schopnost týmové práce, schopnost získávat, hodnotit a zpracovávat informace, tvořivost, představivost a postoje - mj. integritu, etické zásady, toleranci) tak, aby docenili jejich význam, dokázali je aplikovat ve vzdělávání a v rámci svého pracovního postavení dokázali v tomto smyslu působit na okolí - kolegy, doktorandy a pregraduální studenty.
Příprava bude vedena formou seminářů, přičemž bude aplikován přístup zaměřený na člověka (Person-Centered Approach), zavedený C. R. Rogersem a dále rozpracovaný pro potřeby vzdělávání.
Prezenční části seminářů budou efektivně, na základě ověřených vzorů, doplněny online podporou (Person-Centered eLearning).
Cílem projektu je kvalifikovaně posílit přípravu akademických pracovníků fakulty v oblasti tzv. transverzálních kompetencí (označovaných také jako "generic skills and attitudes" a zahrnujících mj. efektivní komunikaci, schopnost týmové práce, schopnost získávat, hodnotit a zpracovávat informace, tvořivost, představivost a postoje - mj. integritu, etické zásady, toleranci) tak, aby docenili jejich význam, dokázali je aplikovat ve vzdělávání a v rámci svého pracovního postavení dokázali v tomto smyslu působit na okolí - kolegy, doktorandy a pregraduální studenty.
Příprava bude vedena formou seminářů, přičemž bude aplikován přístup zaměřený na člověka (Person-Centered Approach), zavedený C. R. Rogersem a dále rozpracovaný pro potřeby vzdělávání.
Prezenční části seminářů budou efektivně, na základě ověřených vzorů, doplněny online podporou (Person-Centered eLearning).