Informace o projektu
Digitální hry na MU - společný základ
Kód projektu | MUNI/FF-ELEARN/0037/2019 CEP CORDIS MU WEB INET MU |
---|---|
Doba řešení | 12.01.2019–31.05.2019 |
Stav | ukončený |
Investor | Masarykova univerzita |
Program | Interní projekty FF |
Řešitel za FI |
Anotace
Cílem projektu je pro předměty, které se zabývají digitálními hrami různou optikou (návrh, vývoj, výzkum, historie, kritika, analýza), vytvořit společný výklad role, významu a aktuálního stavu digitálních her v lidské společnosti (kultura, kreativní průmysly, digitální ekonomika, globální spotřeba, edukativní a výzkumný nástroj).
Fenomén hry je fundamentem člověka a zasahuje tak do množství vzájemně odlišných oblastí lidské činnosti. Při výuce tak vždy nalezneme konkrétní příklad hry, který nám daný rámec "rozbije". Hry je proto nutné chápat jako komplexní fenomén / nástroj / artefakt i abstraktní objekt (systém pravidel), aby byl cyklus výuka - studentská aktivity - hodnocení k užitku.
Tento základ - schopnost vysvětlovat konkrétní prvky (digitální) hry a jevy s hrami spojené v kritickém širokém kontextu - je předávám jak budoucím designérům, tak filozofům, kulturologům, programátorům, grafikům a scénáristům.
Online kurz pomůže rozvinout rozhled studentů a ušetří úvodní hodiny.
Fenomén hry je fundamentem člověka a zasahuje tak do množství vzájemně odlišných oblastí lidské činnosti. Při výuce tak vždy nalezneme konkrétní příklad hry, který nám daný rámec "rozbije". Hry je proto nutné chápat jako komplexní fenomén / nástroj / artefakt i abstraktní objekt (systém pravidel), aby byl cyklus výuka - studentská aktivity - hodnocení k užitku.
Tento základ - schopnost vysvětlovat konkrétní prvky (digitální) hry a jevy s hrami spojené v kritickém širokém kontextu - je předávám jak budoucím designérům, tak filozofům, kulturologům, programátorům, grafikům a scénáristům.
Online kurz pomůže rozvinout rozhled studentů a ušetří úvodní hodiny.