Informace o projektu

Vis4Schools: Fostering Information Visualization Literacy in Schools

Kód projektu GF22-06357L CEP CORDIS MU WEB INET MU
Doba řešení 01.03.2022–31.12.2024
Stav aktivní
Investor Grantová agentura ČR
Program LA granty
Řešitel za FI

Anotace

Lidské vnímání je založeno primárně na vizuálním vjemu, což umožňuje snadnější porozumění sdělené informace než za použití jiného způsobu reprezentace dat. Vlastní vytváření a následná interpretace a porozumění vizuální informace je však stále subjektem pro zkoumání a definování základních principů. Na rozdíl od čtení a psaní, tyto vizuální dovednosti nejsou součástí klasického vzdělání ve školách. Důsledkem je skutečnost, že většina lidí nenáí schopna porozumět a pracovat s novými vizuálními reprezentacemi a vlastnostmi zobrazených dat. Naším návrhem je integrovat studijní materiály, jako například videa a animace, výukové hry či textové popisky doplněné o grafiku, do výukových sylabů. Tento návrh je inovativní v následujících aspektech: 1) specifický fokus na cílovou věkovou skupinu v rozsahu 14 až 19 let, 2) využití technologií deklarativních vizualizací, 3) vytvoření frameworku a instrukcí pro návrh a integraci výukových materiálů o vizualizaci dat, které budou následně přímo využitelné pro výuku jednotlivými učiteli, institucemi a studenty.

Partners
St. Pölten University of Applied Sciences/Wolfgang Aigner (Lead) & Christina Stoiber
Austrian Computer Society (OCG)/Martin Kandlhofer, Ronald Bieber

Zpět na seznam investorů