Studijní katalog FI MU 2024/2025
navazující magisterský program (anglický) se specializacemi
- anglický studijní program
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Studijní program vizuální informatika připravuje studenty na práci s obrazovou informací a modely prostorových scén, což zahrnuje nebo se dotýká oblastí jako je počítačová grafika, zpracování obrazu, vizualizace, počítačové vidění, virtuální a rozšířená realita, zpracování videa, rozpoznávání vzorů, komunikace člověka s počítačem, 3D modelování, animace, grafický design a strojové učení.
Absolvent nalezne dle zvoleného zaměření uplatnění v různých oblastech, například vývoji grafických aplikací, simulátorů, počítačových her, aplikací pro zpracování a analýzu multimédií, vizualizaci dat, virtuální a rozšířené realitě nebo vytváření kvalitního grafického designu. Absolvent může působit například jako analytik, grafický designer, aplikační programátor, vedoucí výzkumného nebo vývojového týmu. Získané teoretické znalosti a praktické dovednosti mu dovolí řešeným problémům důkladně porozumět a umožní v praxi efektivně využívat široké spektrum moderních technologií - od běžných mobilních zařízení až po dedikované systémy s velkým výpočetním výkonem.
Požadavky na úspěšné absolvování programu
- Získat nejméně 120 kreditů za celou dobu studia a složit státní závěrečnou zkoušku.
- Získat 20 kreditů za předmět SDIPR a obhájit diplomovou práci. Viz pokyny.
- Absolvovat všechny povinné a povinně volitelné předměty programu a vybrané specializace nejvyšší formou ukončení (není-li explicitně uvedeno jinak).
- Splnit podmínky alespoň jedné specializace studijního programu.
Povinné předměty programu
IV003
|
Algorithms and Data Structures II |
---|---|
MA018
|
Numerical Methods |
MV013
|
Statistics for Computer Science |
PA103
|
Object-oriented Methods for Design of Information Systems |
PA010
|
Intermediate Computer Graphics |
PV021
|
Neural Networks |
PV182
|
Human-Computer Interaction |
PV189
|
Mathematics for Computer Graphics |
VV035
|
3D Modeling |
SOBHA
|
Obhajoba závěrečné práce |
SZMGR
|
Státní zkouška (magisterský studijní program) |
Specializace: Počítačová grafika a vizualizace
Specializace Počítačová grafika a vizualizace nabízí řadu kurzů zaměřených základní principy i nejnovější poznatky z oblastí počítačové grafiky a vizualizace dat, doplněných o nezbytné všeobecné znalosti z informatiky. Důraz je kladen na získání praktických dovedností v těchto oblastech a aplikaci jejich principů v dalších disciplínách a vědních oborech. Posluchači se seznámí se základními principy a algoritmy, které jsou nezbytnými stavebními bloky při tvorbě vizuálních výstupů, ať už ve formě vytváření a vykreslování rozsáhlých scén v reálném čase, tak i v podobě návrhů způsobu vizualizace komplexních multidimenzionálních dat. Prakticky zaměřená cvičení a projekty pak umožní posluchačům prohloubit tyto znalosti pomocí řady implementačních úloh.
Povinné předměty specializace
MA017
|
Geometric Algorithms |
---|---|
PA213
|
Advanced Computer Graphics |
PA093
|
Computational Geometry Project |
PA157
|
Seminar on Computer Graphics Research |
PA166
|
Advanced Methods of Digital Image Processing |
PA214
|
Visualization II |
PV160
|
Human-Computer Interaction Laboratory |
PV227
|
GPU Rendering |
PV251
|
Visualization |
Doporučený průchod studiem
Podzim 2024 (1. semestr)
Jaro 2025 (2. semestr)
Podzim 2025 (3. semestr)
Specializace: Analýza a zpracování obrazu
Specializace Analýza a zpracování obrazu poskytuje komplexní rozhled v oblasti získávání a zpracování obrazové informace počínaje jednoduchými úpravami obrazů pomocí bodových transformací či lineárních filtrů a konče sofistikovanými nástroji, jakými jsou matematická morfologie nebo deformabilní modely. Absolventi naleznou uplatnění zejména při vývoji a nasazení systémů pro zpracování obrazu v nejrůznějších oblastech, např. pro použití v lékařství, biologii, při zpracování meteorologických a geografických dat, pro biometrické aplikace atd.
Povinné předměty specializace
MA017
|
Geometric Algorithms |
---|---|
PA093
|
Computational Geometry Project |
PA166
|
Advanced Methods of Digital Image Processing |
PA170
|
Digital Geometry |
PA229
|
Digital Image Processing |
PA172
|
Image Acquisition |
PA173
|
Mathematical Morphology |
PV187
|
Seminar of digital image processing |
PV197
|
GPU Programming |
PA228
|
Machine Learning in Image Processing |
Doporučený průchod studiem
Podzim 2024 (1. semestr)
Jaro 2025 (2. semestr)
Podzim 2025 (3. semestr)
Specializace: Vývoj počítačových her
Specializace Vývoj počítačových her dává studentům vhled do multidisciplinární problematiky vývoje digitálních her. Studenti se seznámí jak s principy navrhování her, tak s moderními nástroji a postupy pro implementaci her a dalších aplikací založených na herních technologiích, včetně využití rozšířené a virtuální reality. Důraz je kladen i na vizuální aspekty vývoje her – od tvorby 3D modelů až k programování moderních grafických karet. Vedle přednášek pokrývajících teoretické principy obsahuje studium i řadu projektově zaměřených seminářů, které studentům umožní získat praxi s vývojem her a rozšířit si své profesní portfolio. Povinnou součástí studia je rovněž stáž v herním studiu v rozsahu 480 hodin.
Povinné předměty specializace
PA213
|
Advanced Computer Graphics |
---|---|
PA215
|
Game Design I |
PA216
|
Game Design II |
PA217
|
Artificial Intelligence for Computer Games |
SA300Reg
|
Registrace pro SA300 |
SA300
|
Internship - Computer Games |
PV227
|
GPU Rendering |
PV255
|
Game Development I |
PV266
|
Game Development II |
VV036
|
3D Character Modeling |
Game Development Absolvovat alespoň 1 předmět z následujícího seznamu | |
PA199
|
Game Engine Development |
PV283
|
Games User Research Lab |
Doporučený průchod studiem
Podzim 2024 (1. semestr)
Jaro 2025 (2. semestr)
Podzim 2025 (3. semestr)
Specializace: Grafický design
Specializace Grafický design nabízí vzdělání v oboru grafický design a souvisejících disciplín, a to ve spolupráci s Ateliérem grafického designu a multimédií (AGD+M). Ateliér se orientuje především na digitální média, která v dnešní době větší měrou nahrazují média tištěná. V rovině zvládnutí kvalitního grafického designu se jedná o problém totožný, nicméně digitální média otevírají nové možnosti v komunikaci s konzumentem. Pro tato média je souběžné informatické vzdělání studentů nezbytné, a je v rámci studia specializace rozvíjeno. Studenti zpracovávají témata jako například tvorba her, interaktivní informační grafika, tvorba aplikací pro interaktivní média. Výuka uvede studenty do programování generativního designu, animace, videa, 3D digitálního modelování a 3D tisku, e-publishingu, webdesignu, tvorby fontů a typografie.
Povinné předměty specializace
PV067
|
Typography II |
---|---|
PV083
|
Graphic Design II |
PV085
|
Type Design II |
PV257
|
Graphic Design and Multimedia Project |
PV259
|
Generative Design Programming |
PV268
|
Digital Design |
VV051
|
Animation |
Gr.Design I Absolvovat alespoň 1 předmět z následujícího seznamu | |
PV112
|
Computer Graphics API |
PV239
|
Vývoj aplikací pro mobilní platformy |
VV036
|
3D Character Modeling |
Gr.Design II Absolvovat alespoň 3 předměty z následujícího seznamu | |
PV156
|
Digital Photography |
VV067
|
Konceptuální a intermediální tvorba I |
VV050
|
Animace a vizualizace I |
PV110
|
Základy filmové řeči |
PV101
|
Type Design III |
PV251
|
Visualization |
VV034
|
Fotografie - efekty při vzniku snímku |
PV097
|
Visual Creativity Informatics |
PV113
|
Produkce audiovizuálního díla |