Studijní katalog FI MU 2019/2020
navazující magisterský program (anglický) se specializacemi
- anglický studijní program
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Studijní program vizuální informatika připravuje studenty na práci s obrazovou informací a modely prostorových scén, což zahrnuje nebo se dotýká oblastí jako je počítačová grafika, zpracování obrazu, vizualizace, počítačové vidění, virtuální a rozšířená realita, zpracování videa, rozpoznávání vzorů, komunikace člověka s počítačem, 3D modelování, animace, grafický design a strojové učení.
Absolvent nalezne dle zvoleného zaměření uplatnění v různých oblastech, například vývoji grafických aplikací, simulátorů, počítačových her, aplikací pro zpracování a analýzu multimédií, vizualizaci dat, virtuální a rozšířené realitě nebo vytváření kvalitního grafického designu. Absolvent může působit například jako analytik, grafický designer, aplikační programátor, vedoucí výzkumného nebo vývojového týmu. Získané teoretické znalosti a praktické dovednosti mu dovolí řešeným problémům důkladně porozumět a umožní v praxi efektivně využívat široké spektrum moderních technologií - od běžných mobilních zařízení až po dedikované systémy s velkým výpočetním výkonem.
Požadavky na úspěšné absolvování programu
- Získat nejméně 120 kreditů za celou dobu studia a složit státní závěrečnou zkoušku.
- Získat 20 kreditů za předmět SDIPR a obhájit diplomovou práci. Viz pokyny.
- Absolvovat všechny povinné a povinně volitelné předměty programu a vybrané specializace nejvyšší formou ukončení.
- Splnit podmínky alespoň jedné specializace studijního programu.
Povinné předměty programu
IV003
|
Algorithms and Data Structures II |
---|---|
MA018
|
Numerical Methods |
MV013
|
Statistics for Computer Science |
PA103
|
Object-oriented Methods for Design of Information Systems |
PA010
|
Intermediate Computer Graphics |
PV021
|
Neural Networks |
PV182
|
Human Computer Interaction |
PV189
|
Mathematics for Computer Graphics |
PV248
|
Python |
SOBHA
|
Obhajoba závěrečné práce |
SZMGR
|
Státní zkouška (magisterský studijní program) |
Specializace: Počítačová grafika a vizualizace
Specializace Počítačová grafika a vizualizace nabízí studium všeobecných znalostí z informatiky a nejnovějších poznatků z dynamicky se rozvíjející oblasti počítačové grafiky a jejím rozvoji na základě interdisciplinárního působení a využití v dalších vědních oborech. Posluchači se seznámí s principy výstavby grafických architektur, matematickými metodami používanými pro řešení náročných zobrazovacích úloh. Obor poskytuje hlubší znalosti zaměřené na projekci a realizaci softwarových aplikací s využitím pokročilých technologií počítačové grafiky.
Povinné předměty specializace
MA017
|
Geometric Algorithms |
---|---|
PA213
|
Advanced Computer Graphics |
PA093
|
Computational Geometry Project |
PA157
|
Seminar on Computer Graphics Research |
PA166
|
Advanced Methods of Digital Image Processing |
PA214
|
Visualization II |
PV160
|
Human-Computer Interaction Laboratory |
PV227
|
GPU Rendering |
PV251
|
Visualization |
Doporučený průchod studiem
Podzim 2019 (1. semestr)
Jaro 2020 (2. semestr)
Podzim 2020 (3. semestr)
Specializace: Analýza a zpracování obrazu
Specializace Analýza a zpracování obrazu poskytuje komplexní rozhled v oblasti získávání a zpracování obrazové informace počínaje jednoduchými úpravami obrazů pomocí bodových transformací či lineárních filtrů a konče sofistikovanými nástroji, jakými jsou matematická morfologie nebo deformabilní modely. Absolventi naleznou uplatnění zejména při vývoji a nasazení systémů pro zpracování obrazu v nejrůznějších oblastech, např. pro použití v lékařství, biologii, při zpracování meteorologických a geografických dat, pro biometrické aplikace atd.
Povinné předměty specializace
MA017
|
Geometric Algorithms |
---|---|
PA093
|
Computational Geometry Project |
PA166
|
Advanced Methods of Digital Image Processing |
PA170
|
Digital Geometry |
PA171
|
Digital Image Filtering |
PA172
|
Image Acquisition |
PA173
|
Mathematical Morphology |
PV187
|
Seminar of digital image processing |
PV197
|
GPU Programming |
Doporučený průchod studiem
Podzim 2019 (1. semestr)
Jaro 2020 (2. semestr)
Podzim 2020 (3. semestr)
Specializace: Vývoj počítačových her
Specializace Vývoj počítačových her dává studentům ucelený vhled do způsobu vytváření grafických aspektů soudobého multimediálního zabavního software, studenti se seznámí s moderními postupy modelování, zobrazování či animace, a to nejen v kontextu klasického 2D a 3D zobrazování, ale i v kontextu virtuální či augmentované reality.
Povinné předměty specializace
PA213
|
Advanced Computer Graphics |
---|---|
PA199
|
Advanced Game Development |
PA215
|
Game Design I |
PA216
|
Game Design II |
PA217
|
Artificial Intelligence for Computer Games |
PA218
|
Internship - Computer Games |
PV227
|
GPU Rendering |
PV255
|
Game Development I |
PV266
|
Game Development II |
VV035
|
3D Character Modeling |
VV036
|
3D Character Modeling II |