Viditelnost v prostoru obrazu
Hrany, stěny, obrys ...
Třídy algoritmů viditelnosti
Koherence
Malířův algoritmus
1. třídění
2. kontrola pořadí
3. změna pořadí
4. zrušit zacyklení, 5. vykreslení
Binary Space Partitioning - BSP
BSP - „malířův algoritmus“
Řádkový algoritmus
Watkinsův alg. řádkového rozkladu
Předpoklady:
Výpočet viditelnosti na řádce
Paměť hloubky
Z-buffer (paměť hloubky)
Výhody Z-bufferu
Nevýhody Z-bufferu
Vržení paprsku
Průsečík paprsku s CSG scénou
Zobrazování vrháním paprsku
Průsečíky P s tělesy A, B
Platný průsečík P s tělesem (A-B):
Implementace
Množinové operace na paprsku
Určení barvy pixelu
Elektronická pošta: sochor@fi.muni.cz
Domovská stránka: http://www.fi.muni.cz/usr/sochor/M4730