Viditelnost v prostoru obrazu

19/04/00


Začněte klepnutím zde.


Obsah

Viditelnost v prostoru obrazu

Hrany, stěny, obrys ...

Třídy algoritmů viditelnosti

Koherence

Malířův algoritmus

Malířův algoritmus

1. třídění

2. kontrola pořadí

3. změna pořadí

4. zrušit zacyklení, 5. vykreslení

Binary Space Partitioning - BSP

BSP - „malířův algoritmus“

Řádkový algoritmus

Watkinsův alg. řádkového rozkladu

Předpoklady:

Výpočet viditelnosti na řádce

Paměť hloubky

Z-buffer (paměť hloubky)

Výhody Z-bufferu

Nevýhody Z-bufferu

Vržení paprsku

Průsečík paprsku s CSG scénou

Zobrazování vrháním paprsku

Průsečíky P s tělesy A, B

Platný průsečík P s tělesem (A-B):

Implementace

Množinové operace na paprsku

Určení barvy pixelu

Autor:Jiří Sochor

Elektronická pošta: sochor@fi.muni.cz

Domovská stránka: http://www.fi.muni.cz/usr/sochor/M4730