10.11.2023 Výsledky dneškem finální. Přišly dvě reklamace, které vedly k drobné opravě a k přidání chybějícího deníku do propočtu a výsledné tabulky. Bylo důležité opravit tyto chybičky, jednak kvůli samotným soutěžícím, jednak proto, že tabulku přebírají např. na Slovensku do “Mistrovství SR v práci na CB”, kde se správné hodnocení první umístěné slovenské stanice odrazí na bodovém hodnocení všech dalších slovenských stanic.
4.11.2023 - Takže zatím sice jenom neoficiálně, ale při poměrně velkých rozdílech je málo pravděpodobné, že by se změnilo pořadí prvních tří: Gratulace vítězům a všem díky za účast a zábavu! Letos jsme měli hodně soutěžících a povedlo se mi získat deníky ode všech účastníků kromě jednoho. Taky po vzoru některých svých předchůdců vyhrál nováček soutěže. Na rozdíl od expedic Budvar, Tetřevů, Omegy, Matěj, Výstrkov a dalších, letos jsou na bedně všechno jednotlivci. Což je pro tenhle typ soutěže zvlášť překvapivé. U expedice Kameň jsem pro chybějící deník spočítal jenom body, které měla v denících jiných účastníků a zveřejnil čísla “pod čarou”.
1.místo - Vodník Rybník
2.místo - Milan Senica
3.místo - Karel Zlín
Pro zvětšení klikněte na obrázek:
Něco ze slíbených statistik:
Přiznávám, jemně jsem ohl propozice u příjmu deníků. 29.10 jsem jich měl něco přes polovinu a čekal jsem ještě pár dnů na to, kdo se ozve na upomínku. Většina deníků takhle nakonec dorazila, čemuž jsem velice rád a i v budoucnu budu pracovat s určitou rezervou, kterou bude asi dobré včlenit do propozic stylem termín-upomínka-striktní termín po upomínce.
Kamenem úrazu byl letos režim M, kde jsem bohužel většině soutěžících nemohl uznat zvýšený koeficient, protože nic v jejich denících nenaznačovalo, zda překonali (nebo spíš přeskočili) přesunem alespoň 3 lokátory v jednom z kardinálních směrů. Pavlovi Jirkov chybělo k uznání být jenom o jeden lokátor dál, další se hlásili z nějakého místa jako M, ale to místo nenavazovalo bezprostředně na předchozí nebo následné vysílání, ze kterého by se dalo vydedukovat, kam se až jelo, ani nebyl uveden jinak začátek/konec přesunu a pokud v jednom případě byl, nesplňoval minimální délku. Tady se v dalším ročníku pokusím zjednodušit a lépe vysvětlit požadavky, ale v principu by u většiny bylo stačilo napsat v kolik z jakého lokátoru se vyjíždělo a kde se končilo a vtěsnat se v rámci této vzdálenosti do maximálního času vysílání. Připomínám, že režim M není míněn pro Ty, co mají magnetku na autě, i když většinou tomu tak asi bude, ale pro ty, kteří mění polohu v automobilu a v určitých momentech přesunu vysílají jak uznají za vhodné. Přesunem lze zvýšit bodový zisk v podstatě dvěma způsoby. Buď se zastavím ve mnoha lokátorech nebo spíš šetřím čas, který využiju před/po přesunu na spojení v režimu M tam. S nastavením přesunových režimů ale pořád zápasím i já a to ve třech parametrech: 1) jak je zachovat a motivovat k jejich použití, 2) jak omezit aby se nedali nějak “zneužít” a 3) jak to pak všechno jednoduše vysvětlit v propozicích. Což vím i z letoška, že se mi ne úplně daří.
Jediným dalším problémem v denících je opakovaný zápis spojení se stejnou volačkou z vícero míst. V CBM48 je na Vás, odkud spojení zapíšete, ale v principu se počítá s každou unikátní volačkou jenom jednou. Pokud v tabulce vidíte o něco menší číslo než je počet řádků v deníku, jde kromě možnosti chyby na mé straně s velkou pravděpodobnosti o eliminaci duplicitníh spojení. U soutěžních stanic můžete mít jedno spojení v každém její režimu (unikátní volačka s každým písmenkem na konci), u nesoutěžních dle pravidel CB ligy max tři spojení 1 + /p + /m. Tohle platí pro závod jako celek, ne pro jednotlivá místa vysílání. Výjimkou od letoška je extra zápis se soutěžní stanicí, která “potřebuje” Vaše spojení, protože jste režim změnili Vy. Za takové spojení, i když by už šlo o duplicitní zápis, dostanete 0.5b (v tomto bodu se ještě mírně body změní, protože ne u každého jsem tohle správně ohodnotil). Jak vidíte, učí se i organizátoři a je to další důvod pro mě, dokopat se už konečně k softwarovému vyhodnocování, které má spoždění tak 4 roky :-(.
Na pozitivní notu musím říci, že jako prémiová stanice na Suchém vrchu jsem byl až zaskočen počtem lidí v éteru, pokud tomu tak bylo i kvůli CBM, jsem velice rád.
No a poslední rekord letos byl ve finanční podpoře (poděkování na titulní stránce webu závodu). Přispělo 9 lidí. Vysíbralo se CZK 1918,-. Vypadá to, že to akorát vyjde na ceny v podobné výši jako minule zvýšeno o inflaci (a že nebyla malá poslední dobou :-)).
Podívejte se do galerie a kdo máte z letoška fotky na zveřejnění, pošlete prosím!