public abstract class AbstractSearcher
Někdy je vhodné určité rozhraní implementovat pouze částečně:
abstract
v hlavičce, např.:public abstract class AbstractSearcher
Abstract
není povinný ani nutný.public abstract int indexOf(double d);
Searcher ch = new AbstractSearcher(...);
Viz demo searching
pro BlueJ:
Searcher
= rozhraní — specifikuje, co má prohledávač umětAbstractSearcher
= abstraktní třída — předek konkrétních plných implementací prohledávačeLinearSearcher
= konkrétní třída — plná implementace prohledávačeSearcher
je rozhraní = specifikuje, co má prohledávač umětpublic interface Searcher {
// Set the array for later searching
void setData(double[] a);
// Detect where the array contains d
boolean contains(double d);
// Return the position of d in the array (or -1)
int indexOf(double d);
}
AbstractSearcher
je abstraktní třída = předek konkrétních plných implementací prohledávačepublic abstract class AbstractSearcher implements Searcher {
// the class AbstractSearcher implements Searcher but not fully
// the array is implemented
private double[] array;
// setting the array is implemented
public void setData(double[] a) { array = a; }
public double[] getData() { return array; }
// decide whether d is contained in array
public boolean contains(double d) {
return indexOf(d) >= 0;
}
// finding the position of d is NOT implemented, i.e. is abstract
public abstract int indexOf(double d);
}
LinearSearcher
je konkrétní třída = plná implementace prohledávače,
tentokrát pomocí lineárního prohledánípublic class LinearSearcher extends AbstractSearcher {
// finding the position of d is now finally implemented
public int indexOf(double d) {
double[] data = getData();
for(int i = 0; i < data.length; i++) {
if(data[i] == d) {
return i;
}
}
return -1;
}
}
/