![]() |
Radek Pelánek Computer Press, 2018 80 stran stránky nakladatelství elektronická verze knihy |
Kniha je připravena barevně, bohužel chybou nakladatelství je vytištěna černobíle. Doporučuji tedy použít elektronickou verzi knihy, která je i s barvou.
Želví grafika je způsob, jak vykreslovat zajímavé obrázky pomocí několika elementárních příkazů („jdi dopředu“, „zatoč doprava“) a základních programátorských konstrukcí (cykly, proměnné, funkce). Je to osvědčený nástroj pro výuku programování a matematiky – používá se úspěšně od 60. let 20. století a existuje řada prostředí, ve kterých ji lze realizovat. Je velmi intuitivní a lze ji využít už s dětmi na prvním stupni základních škol. Současně však přirozeným způsobem poskytuje prostor i pro procvičení netriviálních matematických a programátorských pojmů, jako jsou rekurze nebo goniometrické funkce.
Kniha systematicky pokrývá celou škálu využití želví grafiky. Obsahuje velké množství obrázků, které slouží pro vysvětlení principů a jako výzvy k řešení, ať už v rámci výuky nebo samostatného vzdělávání.
Aktuální doporučení (odkaz není v knize, protože projekt vznikl až po vydání knihy):