Motivace: (Dagor a Neldor) Mistru Neldorovi se podařilo zjistit, že v kamenech, ze kterých jsou složeny mohyly ve Větrovských vrších, se nachází určité množství Ansuzu. Také se mu podařilo najít postup, jak Ansuz z těchto kamenů vyextrahovat. Vaším úkolem tedy je obejít tyto mohyly a přinést mohylové kameny. Ovšem nebude to jednoduché, protože mohyly jsou hlídány mohylovými duchy a ti jsou velmi nebezpeční. Proto od mistra Neldora dostanete několik kouzel, která se vám budou cestou hodit... a následně mistr Neldor popíše charakteristiky jednotlivých duchů a vysvětlí kouzla. Podvečerní až noční etapa. V terénu je postaveno šest mohyl, na každé z nich jsou umístěny "mohylové kameny" (stříbřenkou obarvené kameny). Úkolem je nasbírat těchto kamenů co nejvíce. Každý má jeden život symbolizovaný svítící svíčkou. Pokud svíce zhasne (a už sama nebo díky některému z duchů), tak je hráč mrtev a dál se učastní pouze pasivně. Každý živý hráč si může vzít z každé mohyly jeden mohylový kámen. Poloha mohyl je hráčům osvětlena následujícím způsobem - před etapou, během odpoledne, je každý člen družiny zaveden k jedné z mohyl (bez jakýchkoli komentářů). Každý tedy ví něco a musí se střídat ve vedení (co se týče motivace, tak se to vysvětlí tak, že mistr Neldor na ně seslal vidinu). Cestu komplikují mohyloví duchové, proti kterým si mohou pomáhat kouzly:
Duchové (v bílých či černých hábitech, obličeje a ruce bílé (mouka) s případným malováním; autorem básní je Tinka)
Rauko (pohybuje se relativně pomalu, zabýjí dotykem)
Ze tmy zákeřně se vynoří
Odvahu tvoji pokoří
Dotekem ruky chladné
Života plamen zvadne.
Drauk (koho uvidí hýbat se, toho zabije (sfoukne mu svíčku), má chřestítko, aby měli šanci poznat kde je)
Za zvuku chřestění kostí
Zbaví se nezvaných hostí
Když na tě upře svůj zrak
Nehni se! Spasíš se tak.
Hador (duch sfoukávač, útočí přímo na jejich svíce, jeho dotyk nevadí)
Svaly má z oceli, sílu lva
Na každý tvůj úder on stihne dva
Dotek ti nevadí věz
Jen jeho dechu se střez.
Lhach (slepý duch, zabíjí dotykem, hlídá ve vchodu do jeskyně)
Zrak pozbyl v času hlubině
Ve vchodu číhá jeskyně
V tichosti po špičkách spěchej
Jinak smrt dotekem čekej.
Sereg (duch s holí, pokud se jich dotkne holí, tak jsou mrtví, můžou se však také bránit holemi)
S holí je mocný čaroděj
Máš-li odvahu neváhej
Usmrtit může tě jeho zbraň
Život si nástrojem stejným chraň.
Sul (vodní duch, hlídá mohylu v blízkosti vody, zhasíná svíčky šplícháním, nefunguje na něj svěcená voda)
Když vodou přes kámen skočí
Život ti šplíchnutím smočí
Neponech nic na náhodě
Nevěř však svěcené vodě.
Kouzla:
Obětováním několika kamenů mohou od mistra Neldora dostat nové životy. Startují všichni současně (tím že je hodně mohyl, tak se to rozloží a prostřídá).
Komentář: Jsem přesvědčen o tom, že myšlenka této etapy byla dobrá, ovšem vlivem kumulace několika chyb se asi příliš nepovedla. Hlavní chyby:
I díky těmto našim chybám byly jejich zisky z této etapy celkem malé. Toho jsme ovšem hbitě zneužili, někokrát jsme jim to omlátili o hlavu a využili v dalšich motivacích (viz. níže).