Počítačová grafika
Garant: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc., zastupuje doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Posluchači oboru studují předměty, ve kterých získají všeobecné znalosti z informatiky a nejnovější poznatky z dynamicky se rozvíjející oblasti počítačové grafiky a jejím rozvoji na základě interdisciplinárního působení a využití v dalších vědních oborech. Posluchači se seznámí s principy výstavby grafických architektur, matematickými metodami používanými pro řešení náročných zobrazovacích úloh. Obor poskytuje hlubší znalosti zaměřené na projekci a realizaci softwarových aplikací s využitím pokročilých technologií počítačové grafiky. Absolvent je schopen působit jako analytik a aplikační programátor v oblastech, které využívají počítačovou grafiku pro modelování, vizualizaci a řešení úloh komunikace člověka s počítačem.
Požadavky
- Získat nejméně 120 kreditů za celou dobu studia a složit státní zkoušku.
- Absolvovat všechny povinné a vybrané povinně volitelné předměty oboru nejvyšší formou ukončení.
- Získat 20 kreditů za předmět SDIPR a obhájit diplomovou práci, viz pokyny.
Povinné předměty
- PA103 Objektové metody návrhu informačních systémů (2+2 kr.)
- PA157 Seminar on Computer Graphics Research (2+1 kr.)
- PA166 Advanced Methods of Digital Image Processing (4+2 kr.)
- PA010 Intermediate Computer Graphics (3+2 kr.)
- PV112 Programování grafických aplikací (3+2 kr.)
- PV251 Visualization (3+2 kr.)
- PřF:M7130 Computational geometry (2+2 kr.)
Povinně volitelné předměty
- alespoň 2 z:
- alespoň 3 z:
- IA006 Vybrané kapitoly z teorie automatů (3+2 kr.)
- IA008 Computational Logic (4+2 kr.)
- IA010 Principles of Programming Languages (2+2 kr.)
- IA011 Sémantiky programovacích jazyků (3+2 kr.)
- IA012 Složitost (2+2 kr.)
- IA014 Advanced Functional Programming (2+2 kr.)
- IA023 Petriho sítě (2+2 kr.)
- IA040 Modální a temporální logiky procesů (2+2 kr.)
- IA062 Randomized Algorithms and Computations (4+2 kr.)
- IA066 Úvod do kvantových algoritmov a počítačov (3+2 kr.)
- IA081 Lambda calculus (3+2 kr.)
- IA082 Vybrané kapitoly z kvantové mechaniky (2+2 kr.)
- IA101 Algoritmika pro těžké problémy (2+2 kr.)
- IA158 Real Time Systems (2+2 kr.)
- IA159 Formal Verification Methods (2+2 kr.)
- IA168 Algorithmic game theory (2+2 kr.)
- alespoň 2 z:
- alespoň 18 kr. za následující předměty:
- PA093 Projekt z geometrických algoritmů (2 kr.)
- PA128 Similarity Searching in Multimedia Data (2+2 kr.)
- PA171 Digital Image Filtering (4+2 kr.)
- PA172 Image Acquisition (2+2 kr.)
- PA173 Mathematical Morphology (3+2 kr.)
- PV027 Optimalizace (2+2 kr.)
- PV189 Mathematics for Computer Graphics (2+2 kr.)
- PV197 GPU Programming (2+2 kr.)
- PV227 Vykreslování na GPU (2+1 kr.)
Doporučený průchod studiem
1. semestr
- PA010 Intermediate Computer Graphics (2+2 kr.)
- PA017 Softwarové inženýrství II (2+2 kr.)
- PA093 Projekt z geometrických algoritmů (2 kr.)
- Povinný nebo povinně volitelný M předmět (5 kr.)
- Povinně volitelný I předmět (5 kr.)
- PřF:M7130 Computational geometry (2+2 kr.)
2. semestr
- PA103 Objektové metody návrhu informačních systémů (2+2 kr.)
- PA157 Seminar on Computer Graphics Research (2+1 kr.)
- PV160 Human-Computer Interaction Laboratory (2 kr.)
- Povinný nebo povinně volitelný M předmět (5 kr.)
- Povinně volitelný I předmět (5 kr.)
3. semestr
- Povinný nebo povinně volitelný M předmět (5 kr.)
- Povinně volitelný I předmět (5 kr.)
- SDIPR Diplomová práce (10 kr.)