KA2 - Inovace předmětů na podporu prezentačních schopností
Prezentace vlastních nebo přejatých výsledků je nezbytnou součástí schopností absolventa doktorského studia. Tyto schopnosti jsou v současné době rozvíjeny v rámci předmětů
- DPUBL "Příprava publikace" a DCIPR "Cizojazyčná přednáška", které pokrývají písemnou i orální formu prezentace vlastních výsledků,
- DPOMV "Pomoc při výuce", kdy v rámci výuky studenti de facto prezentují převzaté výsledky.
Zvýšení počtu studentů při zachování stávajícího charakteru těchto předmětů vede k nežádoucímu efektu méně časté interakce pro každého studenta. Plánujeme proto inovaci těchto předmětů a rozsáhlejší zapojení školitelů konzultantů tak, aby studenti získali přímou zpětnou vazbu a radu k nápravě zjištěných nedostatků. Větší počet zapojených školitelů konzultantů umožní přidělit každému studentovi dostatečnou kapacitu osobního "tutora" v rámci předmětu a garantovat tak i při růstu počtu studentů dostatečnou frekvenci a kvalitu nezbytné zpětné vazby.
Předpokládáme, že každý semestr si první dva předměty zapíše 100, resp. 80 studentů. Kvalitní zpětnou vazbu je možno zajistit v rámci skupin po 6 studentech. Zpětnou vazbu v předmětu DPOMV "Pomoc při výuce" zajistíme formou náslechů při výuce. Předpokládáme vždy dva náslechy na jednoho studenta, což umožní zachytit změny v kvalitě prezentace.