|
Základní pravidlaVe virtuálním bludišti se pohybují virtuální roboti a sbírají poklady. Úkolem je napsat algoritmus (strategii), který řídí robota. Jednotlivé strategie potom spolu soutěží v turnaji - v několika různých bludištích, v různých konfiguracích. Zde jsou uvedena základní pravidla, přesná pravidla doplňující technické parametry a základní popis implementačních detailů jsou uvedeny na samostatných stránkách. Soutěž probíhá v programovacím jazyce Java. K účasti na soutěži není potřeba hluboká znalost tohoto programovacího jazyka - implementace strategie spočívá v implementování jedné samostatné třídy a povolené prvky jazyka Java jsou stejně poměrně omezeny. Pokud znáte např. C++, neměli byste mít s programováním strategie větší problémy. Každopádně je vhodné mít v týmu alespoň jednoho člověka, který Javu zná. SvětHrací plán tvoří čtverečkované pole. Jednotlivá pole mohou být obsazena následujícími prvky:
Okraj hracího pole tvoří zdi. RobotiRoboti mohou provádět následující příkazy:
V každém kole může robot provést nejvýše jeden příkaz. V každém kole robot přijde o jednu jednotku energie. Pokud robot nemá žádnou energii, nemůže již nic dělat. Pokud je robot zasažen střelou, přijde o polovinu své energie. Energii roboti získávají pomocí odpočívání a dobíjení u baterií. Strategie dostává jako vstup aktuální konfiguraci celé hrací plochy a informace o všech robotech. Jako výstup dává jeden z příkazů. Strategie se programují v jazyce Java. Běh algoritmu je omezen časovým limitem. Hra končí po pevně daném počtu kol (ten je strategiím znám). CílCílem strategií je získat co nejvíce bodů. Body získávají za:
TurnajTurnaj proběhne způsobem, který bude respektovat následující pravidla:
|